Облік з погляду договорів, а не рахунків: визначаємо дату ПДВ-зобов’язань
Підприємство уклало договір купівлі-продажу, який надалі передбачає складання специфікацій з конкретизацією номенклатури постачання щодо кожної партії окремо. Постачальник веде облік ПДВ за договором, а не специфікаціями (рахунками), тобто першу подію відстежує щодо сальдо розрахунків, а не осібно за кожним рахунком. Відповідно, виникає запитання: якщо відвантажено товар за специфікацію 1, який ще не оплачено, а згодом здійснено передоплату за специфікацією 2, то чи правильно постачальник робить, якщо складає лише одну податкову накладну (далі — ПН) на дату відвантаження за специфікацією 1, а одержання оплати за специфікацією 2 вважає другою подією і ПН на цю дату не оформлює, бо сальдо за розрахунками з покупцем виводиться в нуль?
Чи не втратить покупець права на податковий кредит, якщо за специфікацією 2 ПН складуть на іншу дату ніж та, на яку проведено передоплату?
Запитання з консультаційної лінії
ВІДПОВІДЬ: Чи правильно вчиняє ваш постачальник, залежить від порядку розрахунків, закладених у договорі купівлі-продажу. Утім, якщо в ньому не встановлено жодних особливостей першочерговості зарахування одержаних оплат коштом фактично відвантажених товарів, то, на нашу думку, в описаній вами ситуації належить скласти дві ПН. Пояснимо розлогіше.
Ірина МИХАЙЛОВА, консультант
газети “Все про бухгалтерський облік”
#ПДВ, #ПодатковаНакладна, #ПодатковіЗобов’язання