-
Сповіщення: Додаток до № 103 за 2023 р. – Газета "Все про бухгалтерський облік"
Послуга єЧерга: відповіді на ТОП-10 запитань
1. Як поставити в чергу авто в разі заміни тягача в митній декларації?
Поставити в чергу тягач, який зазначено в митній декларації, а потім зробити заміну на інший через кнопку заміни водія чи транспортного засобу.
2. Як замінити водія в черзі, щоб це інтегрувалося із системою “ШЛЯХ”?
Скасувати заявку водія, якого замінюємо, створити нову заявку та зачекати 15 хвилин, щоб відбувся обмін даними з Державною прикордонною службою. Після перевірки заявки в системі “Шлях” — провести заміну водія в кабінеті єЧерги, натиснувши кнопку “заміна водія/ТЗ”.
3. Чи критичні допущені під час реєстрації помилки в номері ТЗ, митної декларації тощо?
Так, оскільки в системі не передбачено можливості редагувати номер причепа чи дані про вантаж. Треба уважно перевіряти всі дані на кожному етапі реєстрації.
4. Чому я не можу замінити в черзі водія або тягач? Після внесення нових даних система не дозволяє продовжити дію.
Заміна тягача можлива в межах одного підприємства, тобто код ЄДРПОУ власника автівок має збігатися. Окрім того, перед зміною даних у єЧерзі важливо скасувати заявку в системі “Шлях” та створити нову заявку з актуальними даними.
Зробити заміну на ТЗ, що належить іншому підприємству, неможливо — необхідно бронювати нове місце в черзі.
5. Чому авто постійно перекидає в черзі вперед або назад?
Час в’їзду, що відображається в кабінеті водія щодо кожного авто, орієнтовний і він може змінюватися залежно від багатьох чинників:
- пропускна здатність МАПП;
- швидкість роботи суміжної країни;
- різниця у швидкості оформлення завантажених/порожніх автомобілів;
- дії з чергою інших водіїв (продовження черг у діапазоні 4—10 годин, скасування тощо);
- швидкість прибуття та заїзду в кордон;
- паузи черги за тимчасової неможливості запускати авто на МАПП.
Необхідно стежити за плановим часом в’їзду. Найзручніше це робити в мобільному застосунку eCherha.
6. Як дізнатися, чи відповідає мій вантаж категорії швидкопсувних?
Перевірка здійснюється за кодом товару за УКТ ЗЕД.
Якщо код товару міститься в цьому переліку, то в процесі внесення митної декларації під час реєстрації авто до черги система автоматично розпізнає його й надасть пріоритет.
Якщо Вашого швидкопсувного товару ще немає в цьому переліку, потрібно звернутися до профільної асоціації, яка, своєю чергою, звертається до профільного міністерства.
7. Створили забагато заявок у систему 18—60, але зазначили некоректну дату перетину або припустилися інших помилок: що робити?
Потрібно скасувати всі створені заявки в порядку, зворотному до створення. Тобто створили в порядку 1-2-3-4-5, а скасовуємо — 5-4-3-2-1.
Найдієвішою профілактикою є створення тільки однієї заявки на одного водія для одного перетину.
Нагадуємо, що заявка 18—60 діє в системі 2 дні “до” та 10 днів “після” очікуваної дати перетину.
Якщо час очікування в єЧерзі перевищує термін дії заявки — скасуйте попередню заявку і створіть нову. У цьому разі місце в черзі зберігається.
8. Маємо декілька митних декларацій та збірний вантаж. Як правильно зареєструвати таке авто в чергу?
За наявності декількох митних декларацій для реєстрації в черзі використовуємо лише одну з них.
Якщо авто перетинає кордон із Польщею, то за наявності коду товару, що відповідає категорії групи товарів 1—24, треба обирати чергу для товарів групи 1я24.
У разі виявлення порушення такому авто доведеться перереєструватися до правильної черги.
9. Як відбувається реєстрація до черги для перевізників гуманітарних вантажів?
Такі авто в єЧерзі реєструє Міністерство закордонних справ України. Радимо до початку рейсу звертатися до посольств України в тих країнах, звідки надається гуманітарна допомога. Посольства повідомляють МЗС про перевезення такої допомоги. І тільки за таких умов перевізник може сподіватися на позачерговий перетин кордону.
10. Не пам’ятаю пароля для входу в особистий кабінет або скасування діючої черги: що робити?
Потрібно змінити пароль.
1. На сторінці авторизації натискаємо на текст “не пам’ятаю пароль”. Далі система запросить введення електронної пошти, на яку створено кабінет у єЧерзі.
2. Після введення натискаємо кнопку “отримати код”.
3. Згортаємо додаток єЧерги та відкриваємо електронну пошту через браузер або в застосунку. На пошту надійде автоматично згенерований лист з чотиризначним кодом. Якщо Ви не бачите листа з кодом — радимо оновити сторінку та перевірити папку “Спам”.
4. Повертаємося до єЧерги, де перед Вами три графи для заповнення. У перших двох вводимо новий пароль (надійний, не менш як 8 символів), у третій графі — код із повідомлення, яке отримали на e-mail. Натискаємо “встановити пароль”.
Готово! Новий пароль можна використовувати для входу в кабінет та для скасування активної черги, яка більше не актуальна.
Джерело: Міністерство відновлення