-
Сповіщення: Увесь № 106 за 2023 р. – Газета "Все про бухгалтерський облік"
Якими документами оформляти нарахування зарплати та відпускних
Наше товариство оформлює нарахування заробітної плати працівникам такими документами як табель обліку робочого часу й розрахункова відомість заробітної плати. Їх підписують керівник і головний бухгалтер та завіряють печаткою підприємства. Також зарплатний бухгалтер друкує розрахунки відпускних, але не підписує їх у керівника та головбуха.
Підкажіть, будь ласка, який перелік документів для нарахування зарплати обов’язково має бути на підприємстві?
Чи треба складати розрахунки відпускних? Чи потрібно, аби їх оформлювали як первинний документ і підписували ще й головбух разом із керівником та проставляли на них печатку?
Запитання з редакційної пошти
ВІДПОВІДЬ:Нарахування та виплату зарплати оформлюють за допомогою таких документів: 1) штатний розпис (форма довільна, але цей документ обов’язково має бути на підприємстві); 2) табель обліку використання робочого часу типової або довільної форми. Типова ф. № П-5, затверджена наказом № 489; 3) різні розрахунки, пов’язані із заробітною платою. Це, зокрема, може бути розрахунок відпускних, оплати днів перебування у відрядженні на підставі середньоденного заробітку, розрахунок премій тощо. Зазвичай перелік таких документів підприємство встановлює самостійно; 4) відомість нарахування заробітної плати (довільної форми, але з дотриманням вимог до первинки) та відомість на виплату готівки (додаток 3 до Положення № 148) або документи, що підтверджують безготівкову оплату (платіжні інструкції тощо); або розрахунково-платіжна відомість працівника (знову-таки є типова ф. No П-6 із наказу № 489) або розрахунковий листок про виплату зарплати “плюс” документи, що підтверджують виплату зарплати готівкою чи безготівково. Документи, перелічені у п. 4, можуть поєднуватися між собою.
Віктор НАГОРНИЙ, консультант газети
“Все про бухгалтерський облік”
#ТрудовіВідносини, #зарплата, #відпускні, #розрахунки