Як відбувається оплата листків непрацездатності приватним підприємцям
Якщо фізособа-підприємець захворіла чи отримала невиробничу травму, має доглянути за хворою дитиною або збирається народити, вона має право на оплату періоду тимчасової непрацездатності. Адже підприємець також сплачує передбачені законодавством податки та збори і має право на соціальні виплати, визначені законом. Зокрема, ст. 11 Закону № 1105 передбачає, що страхуванню у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності підлягають у тому числі фізособи-підприємці. Відповідно, вони так само, як й інші застраховані особи, мають право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги.
Про те, що потрібно знати підприємцю, аби скористатися своїм правом й отримати матеріальне забезпечення та соціальні послуги за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, дізнаєтеся зі статті.
Микола ПОСТЕРНАК,
експерт із питань соціального страхування
Список використаних нормативно-правових актів:
1. Закон № 1105 — Закон України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” від 23.09.99 р. № 1105-XIV.
4. Постанова № 29-1 — постанова Правління ПФУ “Про встановлення розміру допомоги на поховання” від 26.12.2022 р. № 29-1.
7. Наказ № 1066 — наказ МОЗ “Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки” від 01.06.2021 р. № 1066.
8. Порядок № 1234 — Порядок видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності, затверджений наказом МОЗ від 17.06.2021 р. № 1234.
#соцстрахування, #ЛистокНепрацездатності, #СтраховіВиплати, #ЄСВ, #ТимчасоваНепрацездатність