-
Сповіщення: Увесь № 112 за 2023 р. – Газета "Все про бухгалтерський облік"
Підприємство допомагає працівникам із житлом: облік та оподаткування
Ще до початку повномасштабної війни в Україні роботодавці, які цінують своїх працівників, допомагали їм із житлом, а саме — надавали для проживання службові квартири або оплачували оренду. Однак упродовж двох останніх років таких роботодавців суттєво додалося, адже сила людей втратила свій дім і вимушено переїхала жити та працювати до безпечніших куточків України. Тож розглянемо, як в обліку та оподаткуванні підприємства-роботодавця відображено оплату оренди та надання службових помешкань для проживання працівників.
Вітчизняне трудове законодавство передбачає, що підприємства, установи, організації в межах своїх повноважень і власним коштом можуть встановлювати додаткові трудові та соціально-побутові пільги для працівників (ст. 91 КЗпП). Тобто, зокрема, можуть забезпечувати працівників службовим житлом або оплачувати оренду.
Тож роботодавець, котрий має у власності житлову нерухомість, може тимчасово надати її працівнику для проживання, а який, відповідно, не володіє вільною житловою нерухомістю, може профінансувати її оренду або відшкодовуючи вартість оренди житла, яке працівник орендує від свого імені, або орендуючи житло для працівників від імені підприємства.
Зоряна КУРИЛЯК,
юрист, бухгалтер, експерт з обліку
та оподаткування, м. Львів
Список використаних нормативно-правових актів:
1. КЗпП — Кодекс законів про працю України.
2. ЦКУ — Цивільний кодекс України.
3. ПКУ — Податковий кодекс України.
4. Закон про оплату праці — Закон України “Про оплату праці” від 24.03.95 р. № 108/95-ВР.
5. Інструкція № 5 — Інструкція зі статистики заробітної плати, затверджена наказом Держкомстату України від 13.01.04 р. № 5.
#бухоблік, #СлужбовеПомешкання, #оренда, #ПДФО, #ЄСВ, #ПДВ