Бути обізнаним платником податків та знати про канали комунікації з податківцями критично важливо, особливо в умовах війни (Інтерв’ю з в. о. начальника Головного управління ДПС у Сумській обл. Артемом Снєжком)
Платники податків забезпечують наповнення бюджету, який є джерелом фінансування державних програм та видатків. Тому важливо, щоб платники податків були обізнаними завжди: і в мирні часи, а в умовах війни важливість поінформованості платників податків важко переоцінити. Знання можливих каналів комунікації з податковою службою, особливо в регіонах, має вирішальне значення для оперативного та точного вирішення їхніх податкових питань. Сьогодні через переміщення людей, руйнування інфраструктури та інші фактори платникам податків може бути важко отримати необхідну інформацію або виконати необхідні дії.
На цю важливу тему поговорили з в. о. начальника Головного управління ДПС у Сумській області Артемом СНЄЖКОМ.
Артем СНЄЖКО — в. о. начальника
Головного управління ДПС
у Сумській області
Добрий день, Артеме Олександровичу! Хочемо почути вашу думку про те, як важливо в сучасних умовах життя мати поінформованих платників податків? Що ви вважаєте ключовим у цьому аспекті?
А. С.: Добрий день! Політика відкритості та прозорості була і залишається пріоритетним напрямом роботи податківців Сумщини, коли акцент робиться на своєчасному наданні необхідної допомоги або оперативного розв’язання проблемного питання платника. У воєнний час ситуація може змінюватися дуже швидко, тому оперативність та точність вирішення податкових питань стає ключовою. Якщо платники володітимуть інформацією щодо того, куди звертатися, вони зможуть швидко отримати необхідну підтримку та вирішити свої питання без зайвих затримок.
Сьогодні існує багато різних каналів інформаційної взаємодії, які дозволяють платникам податків отримувати інформацію та консультації від податкової служби.
Які, на вашу думку, є найважливіші канали комунікації для платників податків у сучасних умовах та які канали інформаційної взаємодії з податковою службою доступні для платників податків у Сумській області?
А. С.: По-перше, це офіційні вебпортал ДПС України та субсайти областей (субсайт Головного управління ДПС у Сумській області) — інтернет-ресурси податкової служби, де розміщена найактуальніша інформація.
По-друге, це телефонні лінії, де можна отримати відповіді на конкретні питання. Особливо актуальною є можливість отримання телефонних консультацій для платників податків, котрі проживають у громадах, які є прикордонними та щоденно потерпають від обстрілів з боку росії. У таких громадах може бути ускладнений доступ до податкових органів, а також може не бути інтернет-зв’язку. Фахівці Сумщини, які консультують платників за телефоном, мають відповідну підготовку та досвід, щоб надавати якісні та актуальні відповіді. Усі наші телефони оприлюднено на субсайті у розділі “Контакти”.
Важливо також не применшувати можливості соціальних мереж, де ми так само надаємо оперативно важливу інформацію та відповіді на запитання. Насамперед — месенджер Facebook. Звернувшись в особисті повідомлення на нашій офіційній сторінці, платник оперативно отримує зворотню комунікацію від пресслужби установи.
Ще один дієвий ресурс — Комунікаційна податкова платформа Головного управління ДПС у Сумській області, де платники можуть отримати інформаційно-консультативну допомогу протягом стислих термінів.
Що таке Комунікаційна податкова платформа та для чого вона створена? Як платники можуть звернутися до податківців через податкову платформу? Що для цього потрібно? Які саме можливості надає Комунікаційна податкова платформа платнику?
А. С.: Варто зазначити, що Комунікаційна податкова платформа — це ефективний майданчик для якісної комунікації з громадськістю та бізнес-спільнотою нашого регіону. Цей формат спілкування у нас в області запрацював із серпня 2022 року (у центральному апараті ДПС Комунікаційна податкова платформа діє з червня 2020 р.).
Мета її створення та функціонування — забезпечення нового формату взаємодії з бізнес-спільнотою, громадськістю та платниками податків, який надає дієву допомогу бізнесу в оперативному розв’язанні актуальних питань застосування податкового законодавства, контроль за виконанням якого покладено на органи ДПС України. Окрім того, через платформу можна звернутися із пропозиціями щодо необхідності проведення певних заходів за визначеною тематикою між податківцями та бізнес-спільнотою.
Саме для зв’язку з учасниками платформи Сумщини створено окрему скриньку, на яку можна надсилати звернення: sumy.ikc@tax.gov.ua.
Для цього платникам потрібно сформувати запитання або звернення, яке потім надіслати на вищевказану електронну адресу.
Для підвищення ефективності розгляду звернень рекомендую вказувати в листі всі необхідні дані для того, щоб комунікатор податкової мав можливість якнайшвидше звʼязатися з Вами: ПІБ, код РОНКПП, контактний номер телефону — для фізособи-підприємця, назва суб’єкта господарювання або громадської організації, код ЄДРПОУ, контактний номер телефону — для юрособи.
Відповідь на звернення готує відповідальний фахівець профільного структурного підрозділу Головного управління ДПС у Сумській області. Її надсилають у зручному для платника форматі: письмово, телефоном або під час робочої зустрічі.
Комунікаційна податкова платформа Головного управління ДПС у Сумській області наразі використовує всі потенційні можливості для підтримки бізнесу в умовах дії воєнного часу та відкрита до діалогу й цілковитої взаємодії із інститутами громадянського суспільства, бізнес-асоціаціями, що представляють інтереси платників податків.
Платформа створена для більш детального розгляду окремих звернень та надання відповідей з роз’яснення окремих норм податкового законодавства, які виникають у представників інститутів громадянського суспільства, бізнес-асоціацій та платників податків.
Тобто нині функціонує дієвий формат роботи, який дає можливість виявляти системні проблеми та допомагати швидко та якісно розв’язати питання, що виникають у процесі ведення господарської діяльності.
Про які ефективні в умовах війни канали комунікації ви б ще хотіли поінформувати платників податків?
А. С.: Звісно, це електронні сервіси податкової.
Електронні сервіси дозволяють платникам податків отримувати інформацію та виконувати необхідні дії в електронному вигляді, не відвідуючи податкового органу. Це особливо важливо в умовах, коли пересування людей обмежене або неможливе. Тож ось:
- Електронний кабінет платника податків;
- мобільний застосунок “Моя податкова”, який дозволяє платникам податків отримувати актуальну інформацію про свої податкові зобов’язання та можливості, а також виконувати необхідні дії в електронному вигляді;
- чат-бот ДПС у Telegram “StopViolationBot”. Цей сервіс для громадян запущений ДПС України з липня 2022 року. Мета — забезпечення контролю за діяльністю суб’єктів господарювання сфери торгівлі та громадського харчування.
Податкова надає багато необхідної та корисної інформації в розділі “Онлайн-навчання”.
Підписатися на телеграм канал ДПСУ можна за посиланням.
Отримати необхідну податкову інформацію можна за телефонами головної гарячої лінії Державної податкової служби України: 0800 501 007 або звернувшись до Контакт-центру Податкової;
- центри обслуговування платників та державні податкові інспекції: робота центрів обслуговування платників дозволяє платникам податків отримати інформацію та консультації від фахівців податкової служби, а також виконати необхідні дії в присутності фахівців. Уся необхідна інформація про ЦОПи та ДПІ Сумщини доступна за посиланням.
До речі, нещодавно у Центрах обслуговування платників запроваджено електронну чергу. Платники податків мають можливість звернутися до Контакт-центру ДПС, щоб здійснити попередній запис до ЦОП, обрати необхідну адміністративну послугу та визначити зручні дату й час візиту, не витрачаючи зайвого часу на очікування в черзі.
Поштова адреса Головного управління ДПС у Сумській області: 40009, м. Суми, вул. Іллінська, буд. 13.
Основні телефони:
- приймальня: (0542) 68-50-00;
- факс: (0542) 68-50-20, у т.ч. для запитів на публічну інформацію;
- сектор розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації управління організації роботи: (0542) 68-50-48;
- сектор інформаційної взаємодії: (0542) 68-51-11 та (0542) 68-50-72.
Ну і, звісно, це наші адреси для направлення електронної пошти:
- sumy.official@tax.gov.ua;
- sumy.publicinfo@tax.gov.ua — для запитів на публічну інформацію;
- sumy.zvernennya@tax.gov.ua — поштова скринька для подання громадянами письмових звернень в електронному вигляді (відповідно до вимог Закону України від 02.10.1996 р. №393/96-ВР “Про звернення громадян”);
- sumy.press@tax.gov.ua — сектор інформаційної взаємодії.
Тобто податкова служба надає широкий спектр каналів комунікації для ефективної взаємодії з платниками податків. Які поради ви можете дати платникам податків щодо взаємодії з податковою службою в Сумській області?
А. С.: Шановні платники податків Сумщини! Ми прагнемо, щоб ви були максимально завчасно інформовані. Вивчайте можливості комунікації з податковою службою, моніторте офіційні джерела і не соромтеся звертатися по допомогу до фахівців. Розуміння, на який ресурс звернутися, забезпечить вам оперативність та точність вирішення податкових питань, що надзвичайно важливо у цих важких умовах життя.
Використовуйте електронні сервіси для отримання інформації та виконання необхідних дій.
Звертайтеся на телефонну лінію податкової служби в разі виникнення запитань.
Сподіваюся, що ці поради допоможуть платникам податків у Сумській області і надалі ефективно взаємодіяти з податковою службою.
Ексклюзивне інтерв’ю Артема СНЄЖКА —
в. о. начальника Головного управління ДПС у Сумській області —
головному редактору газети “Все про бухгалтерський облік”
Зої Слободянюк