Як під час обчислення забезпечення на оплату відпусток враховувати новації на час воєнного стану
Розглядаємо можливість застосування ч. 1 ст. 12 Закону № 2136, а саме — надавати працівникам під час дії воєнного стану щорічні основні відпустки тривалістю не більше 24 к.дн. за поточний робочий рік, перенести невикористані у період дії воєнного стану дні відпустки, що перевищують 24 к.дн., на період після припинення або скасування воєнного стану та надання їх без збереження зарплати. Аналогічно розглядаємо питання щодо щорічних додаткових відпусток та соцвідпусток на дітей за ст. 19 Закону про відпустки.
У зв’язку з цим виникає запитання: як застосування таких положень має вплинути на обчислення резерву на оплату відпусток? Як бути, якщо таке рішення ухвалять дещо згодом, а не у січні?
Запитання з консультаційної лінії
ВІДПОВІДЬ: Впровадження положень ч. 1 ст. 12 Закону № 2136 щодо надання відпусток обмеженої тривалості та перенесення невикористаних днів на період після завершення воєнного стану вжодне не впливає на розрахунок та нарахування забезпечення на оплату відпусток. А ось якщо ви вирішите вдатися до застосування норм щодо безоплатності щорічних основних та додаткових відпусток, а також відпусток на дітей за ст. 19 Закону про відпустки, то це однозначно може вплинути і на формування забезпечення. Тож про все — крок за кроком.
Василь ЦИГАНЕНКО,
консультант газети
“Все про бухгалтерський облік”
#відпустки, #ВоєннийСтан, #зарплата