-
Сповіщення: Додаток до № 44 за 2024 р. – Газета "Все про бухгалтерський облік"
Підготовка висококваліфікованих фахівців з обліку і оподаткування — запорука фінансової безпеки держави! (Інтерв’ю з докторкою економічних наук, професоркою, директоркою навчально-наукового інституту економіки та управління Вінницького національного аграрного університету Наталією Здирко)
Інтерв’ю з докторкою економічних наук, професоркою, директоркою навчально-наукового інституту економіки та управління Вінницького національного аграрного університету Наталією Здирко.
Наталія Здирко —
докторка економічних наук, професорка,
директорка навчально-наукового інституту
економіки та управління Вінницького
національного аграрного університету
Пані Наталіє, яким, на Вашу думку, сьогодні має бути випускник з обліку та оподаткування?
Н. З.: Я вважаю, що це має бути не тільки професіонал своєї справи, а й фахівець, який уміє адаптовуватися до нових викликів сьогодення, до постійних законодавчих змін і прагне до подальшого професійного зростання. Це має бути надійний і відповідальний фахівець, адже інформацією, яку він продукує, керуються управлінці як на рівні підприємств (установ, організацій), так і регіонів, галузей і держави загалом.
Які умови мають бути створені в закладах освіти, щоб підготувати висококласного фахівця?
Н. З.: Я відповідатиму на прикладі нашого університету, адже вважаю, що саме тут за усіма спеціальностями обрано правильну загальну політику і підходи, які забезпечують формування конкурентоспроможних фахівців на ринку праці.
Отже, наведу кілька важливих напрямів, за якими ми працюємо:
1) очне навчання. Тільки в перші тижні війни студенти навчалися дистанційно. На наше переконання, очне навчання дозволяє в рази краще й ефективніше набувати професійних компетентностей;
2) побудова навчальних планів із формуванням у студентів компетентностей щодо ведення обліку в різних галузях економіки, на підприємствах різних форм власності, в бюджетних установах, банках, а також володіння тонкощами оподаткування в усіх сферах і на усіх рівнях;
3) забезпечення високого рівня лекційних і практичних занять з обов’язковою демонстрацією презентаційних матеріалів, а також залученням роботодавців до проведення гостьових (проблемних) занять;
4) проходження виробничої практики на найкращих базах не тільки Вінницької області, а й України, де б працівники бухгалтерських, фінансових чи економічних служб були зацікавлені в набутті практичних навичок студентами. Університет надає можливості для проходження студентами закордонної практики за договорами із закордонними партнерами;
5) стимулювання студентів до активності в науковій діяльності (публікація статей, виступи на конференціях, участь у засіданнях та дебатах Школи молодого лідера, участь та перемоги в різних наукових конкурсах і стартапах), а також у виховній роботі (участь у різних університетських заходах, фестивалях, КВК, долучення до волонтерських заходів);
6) постійне удосконалення матеріально-технічної бази (придбання комп’ютерної техніки, нових програмних продуктів, відкриття нових класів і лабораторій) із залученням стейкхолдерів університету (випускники, роботодавці);
7) нагородження найкращих та найактивніших студентів поїздками за кордон (Об’єднані Арабські Емірати, Німеччина, Франція тощо, що стимулює студентів до постійного зростання;
8) академічна мобільність — університет постійно працює над тим, щоб надавати студентам можливості для участі в міжнародних проєктах, опановувати нові знання та навички, а також отримувати стипендії.
Це лише кілька напрямів, на яких робимо акценти, однак повний перелік векторів із формування професіоналів своєї справи набагато ширший.
Пані Наталіє, з якими труднощами (проблемами) університет сьогодні стикається?
Н. З.: Думаю, однією з основних проблем є формування та забезпечення державного замовлення. Якщо на цілу академічну групу, до прикладу, з обліку і оподаткування — 1 державне місце, то сьогодні, в умовах війни і безгрошів’я, ми катастрофічно втрачатимемо потенційних абітурієнтів, які вже відтепер, на жаль, спрямовані на навчання за кордоном.
Щодо контрактної форми навчання, то держава мала б надавати право закладам освіти самим формувати вартість навчання. Проте ми обмежені постановою КМУ від 03.03.2020 р. № 191 про індикативну собівартість, яка знову набрала чинності з січня 2024 р. і не надаватиме університету можливості враховувати інтереси малозабезпечених верств населення.
Що б Вам хотілося побажати майбутнім абітурієнтам?
Н. З.: І абітурієнтам, і їхнім батькам, й усім нам хочеться побажати здоров’я і добра, втілення омріяного — під мирним небом України! Нехай буде мир в Україні!
Ексклюзивне інтерв’ю Наталії Здирко —
докторки економічних наук, професорки,
директорки навчально-наукового
інституту економіки та управління
Вінницького національного аграрного
університету головному редактору газети
“Все про бухгалтерський облік”
Зої Слободянюк