-
Сповіщення: Увесь № 57 за 2024 р. – Газета "Все про бухгалтерський облік"
Комунальний заклад “Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” Житомирської обласної ради — лідер сучасної освіти
Інтерв’ю зі Смагіним Ігорем Івановичем — директором Комунального закладу “Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” Житомирської обласної ради, доктором педагогічних наук, доцентом.
Загальне…
Комунальний заклад “Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” Житомирської обласної ради реагує на виклики часу й демонструє здатність до системного оновлення, ситуаційних змін відповідно до динаміки зовнішнього середовища, державної освітньої політики, суспільних чинників, явищ, тенденцій тощо.
Одним із головних завдань закладу післядипломної педагогічної освіти є ефективне управління якістю освіти та якістю освітньої діяльності. Якість освіти визначаємо як очікуваний результат, який означає задоволеність замовників освітніх послуг — слухачів курсів підвищення кваліфікації.
Діяльність інституту вирізняється виконанням процесів і видів робіт навчального, наукового, методичного, організаційного характеру, які в умовах посилених ризиків, викликаних особливостями воєнного стану, реформуванням освіти, нормативними вимогами до компетентностей педагогічних працівників тощо, вимагають суттєвого позапланового реагування.
Колектив інституту нарощує можливості використання дистанційних технологій удосконаленням організаційного та методичного супроводу курсів підвищення кваліфікації онлайн. Суттєвою ознакою стали організація та проведення професійних конкурсів й учнівських олімпіад у дистанційному форматі.
Постійне зростання кількості освітніх програм, активне оновлення їхнього змісту призвело до збільшення рівня інформаційного забезпечення слухачів курсів.
Розкажіть, будь ласка, про наукову діяльність в інституті.
І. С.: Науково-педагогічні працівники інституту згідно з вимогами планують і виконують 4 види контрольованих робіт: навчальна, методична, наукова та організаційна.
До наукових видів робіт належать ті, які заклад освіти вважає необхідними й визначає в переліку таких робіт на підставі державних розпорядчих документів у своєму Положенні про види, планування та облік навчальної, методичної, наукової та організаційної роботи. Очевидно, що зміст наукової діяльності кожен науково-педагогічний працівник інституту (26 кандидатів педагогічних наук та 3 доктори педагогічних наук) визначає самостійно. Вихідними положеннями тут є сфера власних наукових інтересів.
Водночас у закладах нашого типу є суттєва особливість здійснення наукової складової. Вона обумовлена необхідністю інформаційного забезпечення тем, які включено до освітніх програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників, практичною складовою таких тем, їх актуальністю, динамікою їх оновлення (щорічно). Зрозуміло, що такий темп накладає додаткові вимоги на наукову складову діяльності науково-педагогічного працівника інституту, вимагає інтенсифікації досліджень, пов’язаних із вивченням процесів та явищ у сферах загальної середньої, дошкільної, позашкільної освіти, післядипломної освіти, забезпечення методичної складової власної діяльності тощо.
Хоча можемо говорити й про переваги, насамперед — можливість апробації результатів, оскільки впродовж року викладач має можливість співпрацювати з різними категоріями педагогічних працівників, ознайомлюватися з їхніми запитами, потребами, висновками щодо професійного розвитку, його безперервності, форм, змісту, обсягів.
Зрозуміло також, що є система формальних підходів до планування, цілеспрямування, узагальнення наукової діяльності. Ми виконуємо загальноінститутську науково-дослідну роботу, затверджену вченою радою, узагальнюємо й демонструємо її результати на всеукраїнських науково-практичних конференціях, круглих столах, виставках “Інноватика в сучасній освіті”, наповнюємо власними результатами досліджень інституційний репозитарій, підтримуємо електронний науково-методичний журнал “Педагогічна Житомирщина”, видання наукової продукції.
Суттєвою складовою є проведення досліджень різного статусу — загальноінститутських та кафедральних. Особливістю є реагування на актуальність і співпраця не тільки з науковими установами, а й із закладами освіти.
Слід виокремити діяльність кафедр інституту: кожна кафедра має загальнокафедральну наукову тему, увага та інтерес до особистих тем наукових досліджень, їх представлення на кафедральних засіданнях, проведення раз на два роки різного статусу конференцій, видання збірки матеріалів таких конференцій, узагальнення наукової роботи викладачів для показників основних результатів діяльності за поточний рік.
Наукова робота обумовлена також особливостями не лише професійного розвитку науково-педагогічного працівника, а й вимогами до його професійної активності в науковому середовищі, який визначається різними параметрами, до прикладу, кількістю статей у наукових фахових журналах, індексом цитування, залученням до процесів проведення захистів дисертаційних досліджень, включенням до наукових спільнот (наукові школи).
Як Ви дотримуєтеся правил безпеки в умовах воєнного часу? Чи є у Вас укриття?
І. С.: Комунальний заклад “Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” Житомирської обласної ради знаходиться в історичному центрі Житомира, на пішохідній вулиці Михайлівська. Ця будівля збудована ще у 1899—1900 рр., тож безпечного укриття, що відповідає реаліям воєнного стану, організувати немає можливості.
Усі працівники інституту, коли лунають сигнали повітряної тривоги, залишають приміщення й обов’язково прямують до укриттів, які знаходяться поруч.
Хто на сьогодні є партнерами інституту?
І. С.: Інститут постійно взаємодіє та співпрацює з нашими партнерами: Міністерством освіти і науки України, Міністерством внутрішніх справ України, Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Державною службою якості освіти України, Освітнім омбудсменом України, Уповноваженим із захисту державної мови, Національною академією педагогічних наук України, Інститутом педагогіки НАПН України, Інститутом модернізації і змісту освіти, Українським інститутом розвитку освіти, Інститутом освітньої аналітики, Центральним інститутом післядипломної освіти, Департаментом освіти і науки Житомирської облдержадміністрації, Британською радою в Україні, Інститутом ім. Ґете в Україні, Інститутом прикладної полоністики, Фондом “Свобода і демократія”, Фундацією і школою іноземних мов, Посольством Франції в Україні, Житомирською обласною організацією профспілки працівників освіти і науки України.
Вважаємо, що постійна диверсифікація видів діяльності стала не тільки ознакою цьогорічної діяльності, а й фактом набуття позитивного іміджу і, як наслідок, — розширення кола партнерів інституту. Ними стали: Житомирський обласний центр соціальних служб (спільно організоване спеціальне навчання асистентів учня (дитини)), Житомирська обласна прокуратура (спільно організоване спеціалізоване навчання практичних психологів), Офіс доброчесності НАЗК, ГО “Центр інноваційної діяльності “Про.Світ”, органи місцевого самоврядування, заклади та установи освіти тощо.
За рахунок такої співпраці інститут набув не тільки досвіду, а й статусу надійного партнера, відкритого до широкої співпраці, а отже, підтвердив свої прагнення стати ресурсним осередком професійного розвитку педагога.
Колектив редакції газети “Все про бухгалтерський облік” дякує за ексклюзивне інтерв’ю Смагіну Ігорю Івановичу — директору Комунального закладу “Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” Житомирської обласної ради, доктору педагогічних наук, доценту головному редактору газети “Все про бухгалтерський облік” Зої Слободянюк