Комунальні платежі у витратах ФОПазагальносистемника
ФОП-загальносистемник — платник ПДВ здає в оренду приміщення. Орендна плата включає комунальні платежі. В акті комунальні не зазначаються окремо, щоб орендарі-ФОПи мали право на витрати у повній сумі. ФОП записує дохід у ф. № 10, коли надійшли кошти на рахунок від орендарів. Чи правильно витрати на комунальні послуги орендодавця записувати у день надходження коштів від орендарів? Договори на комунальні: газ, електроенергія, вода укладено з ФОПом, а не з фізособою, оскільки в акті вони не виділені окремо? Чи витрати на оплату комунальних записувати наприкінці місяця, а орендну плату, що надійшла від орендарів, не зменшувати на витрати, а зараховувати у дохід (гр. 11) протягом місяця?
Запитання з редакційної пошти
ВІДПОВІДЬ: Згідно з п. 177.2 Податкового кодексу України (далі — ПКУ) об’єктом оподаткування ФОПа-загальносистемника є чистий оподатковуваний дохід, себто різниця між загальним оподатковуваним доходом i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи — підприємця.
Позаяк виручкою фізичної особи — підприємця вважається дохід, отриманий у грошовій та негрошовій формі, то датою отримання доходу у вашій ситуації є дата фактичного надходження коштів на поточний рахунок від орендарів. Витрати у ФОПа на загальній системі формуються на підставі п. 177.4 ПКУ.
Оплату товарів, робіт і послуг підтверджує платіжне доручення, квитанція, чек РРО чи ПРРО. ФОП повинен мати документи, що підтверджують витрати, реквізити яких необхідно фіксувати в книзі обліку доходів і витрат.
Якщо ФОП здає приміщення в оренду та отримуєте відшкодування витрат на комунальні платежі вже після сплати ФОПом-орендодавцем комунальних рахунків, цю суму можна включити до витрат за датою оплати згідно з платіжними документами. Але спочатку ці кошти необхідно зарахувати до доходу за датою їх отримання від орендаря.
Ольга ОКСАНІЧ,
бухгалтер, м. Коростень