Передача запасіву межах одного розпорядника


Нашому ЗЗСО передані безкоштовно запаси від установи в межах одного розпорядника. Підкажіть, будь ласка, що з бухгалтерськими проведеннями? І чи я правильно розумію, що за казною не треба проводити, так і за активами?
Запитання з редакційної пошти
ВІДПОВІДЬ: У такій ситуації передача запасів між бюджетними установами в межах одного головного розпорядника, навіть попри те, що і передавальна, і приймальна сторони належать до сфери одного розпорядника, вважається внутрівідомчою, що має ряд облікових та документальних особливостей.
По-перше, варто звернути увагу на порядок документального оформлення. Згідно з п. 2.11 р. ІІ НП(С)БО в держсекторі 123 “Запаси” передача запасів здійснюється на підставі акта приймання-передачі матеріальних цінностей (типова форма № З-2). У документі варто зазначити: найменування, одиниці виміру, кількість, первісну вартість, дату передачі та сторони-учасники таких запасів. Також за потреби можна додати й накладну, це буде фактичним підтвердженням факту переміщення. Установи можуть самостійно затвердити форму передавального акта, якщо вона не затверджена десь централізовано.
По-друге, розглянемо бухгалтерські проведення в установі, що приймає (ЗЗСО). Оскільки запаси одержано безоплатно й не треба відображення руху бюджетних коштів, відображення здійснюється суто в бухгалтерському обліку. Відповідно до Інструкції з БО запасів бюджетних установ можна застосовувати такі проведення:
— Дт 20 (22, 23, 26) Кт 551 — оприбуткування запасів, котрі отримано безоплатно;
— Дт 551 Кт 401 — відображення доходу від отриманих безоплатно активів.
Особливо важливо підкреслити те, що відповідальність за достовірне документальне оформлення передачі та правильне оцінювання запасів несе бухгалтерська служба саме сторони, що приймає.
По-третє, щодо запитання: чи потрібно проводити через казначейство та активи? У випадках, коли передача запасів відбувається все ж таки всередині одного головного розпорядника, відображення в органах Державної казначейської служби не здійснюється, оскільки не відбувається руху коштів чи змін у міжвідомчому розподілі бюджетних призначень. Це регламентується з положеннями Бюджетного кодексу України та роз’ясненнями ДКСУ.
Варто ще зазначити, що така передача не зачіпає структури активів у балансі розпорядника — облік ведеться в межах однієї мережі і не передбачає зміни власника майна.
Отже, що передача запасів у межах одного розпорядника є суто обліковою операцією, яка не потребує казначейського супроводу та не впливає на міжвідомчі звіти. Але внутрішній облік залишається, а також і формування актів та правильне проведення у бухгалтерських регістрах обох установ.
Людмила ГРИГОРЧАК,
“Бухгалтерський сервіс-онлайн”, м. Ірпінь
Дякую за корисну інформацію
інформація корисна.Дякую